Rowenta RR8575 X-Plorer Serie 75 S RR8575 Robotstofzuiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR8575 X-Plorer Serie 75 S RR8575 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Kiiwii 14-03-2023

X-Plorer Serie 75 S RR8575

De robotstofzuiger is een grote hulp in de dagelijkse huishouding! Hij mag elke dag zijn rondje maken, het dweilen gaat niet perfect maar prima als je twee kleine kinderen en een hondje rond hebt lopen, af en toe zelf even goed doen.

Het wisselen van de plattegronden gaat gemakkelijk en een zone instellen zodat hij niet de hele woonkamer stofzuigt maar alleen bij de eettafel bijv werkt heel goed! Advies: als je twijfelt zeker kopen! Neemt een hoop werk uit handen

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Zones eenvoudig in te stellen

Mark Wingens 09-03-2023

Dweilen met strepen.

Ik heb deze robotstofzuiger gepakt omdat deze kan dweilen. Helaas laat het dweilen mij te wensen over. Na een aantal weken gebruik gemaakt te hebben van de stofzuiger kan ik zeggen dat de aansturen goed werkt. De app werkt prima en is overzichtelijk. Het stofzuigen gaat goed en de robot is stiller dan mijn vorige robot stofzuiger. Het dweilen, tja dat is een probleem. Het maakt niet uit of ik in de app aangeef of de robot weinig of veel water moet gebruiken tijdens het schoonmaken er blijven strepen achter. Je ziet wel dat de robot nette rechte banen maakt maar ja dat hoor je eigenlijk niet te zien. Helaas zou ik vanwege het dweilen deze robot niet aanraden.

Pluspunten

• App is duidelijk en snel in te stellen
  • Redelijk stil in vergelijk met een iRobot i5

Minpunten

• Dweilen is onder de maat, streept
  • Stofzuigen van grotere kruimels gaat niet goed.

l**********@h********** 05-03-2023

Handige hulp erbij!

Met 2 kleine kinderen en een hond wilde ik heel graag een robotstofzuiger die savonds het grootse vuil kan wegwerken en dit bevalt prima!
Met de app is het de eerste paar keren even trail and error voordat je alle zones (verboden en niet dweilen) er goed in hebt staan maar dan werkt het goed. Het dweilen valt me ook 100% mee!
Het is geen vervanger van een 'gewone ' stofzuiger en dweil maar een een hele goede toevoeging. Enige nadeel vind ik wel dat je alles goed weg/omhoog moet zetten, wat met speelgoed en dergelijke, soms toch wel wat tijd kost.

Pluspunten

• Stofzuigen terwijl je niet thuis bent
  • Handige hulp erbij

Minpunten

• Alles omhoog/aan de kant zetten kost ook wat tijd
  • Als hij vastloopt en je bent niet thuis....

maikelvds 04-03-2023

Robot die z'n werk goed doet

Eenmaal de plattegrond gemaakt kon de stofzuiger aan de slag. Het geluid is goed, lekker stil, zelfs op de hoogste stand goed te doen. Maakt netjes zijn rondjes en vergeet niks. Op het kleed begint ie automatisch harder te zuigen.

Je kan per ruimte instellen hoe nat ie moet dweilen en hoe hard ie moet zuigen. Best handig!

Verbazingwekkend om te zien hoeveel stof er altijd in het reservoir zit en hoe vies het doekje van de dweil word. Teken dat ie het erg goed doet.

Hij draait iedere avond zodat we de volgende dag schoon en opgeruimd beginnen.

Zeer tevreden tot op heden!

• Geluid
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Ruimte om het oplaadpunt niet in te stellen

Jos A 03-03-2023

Fijne stofzuiger

Dit is een fijne stofzuiger om dagelijks even door het gehele woonkamer te gaan (incl keuken) en daarmee de meestee vuiligheid op te zuigen. Hij laat af en toe wel wat liggen, dus helemaal schoon wordt het niet.
De app is erg handig om te zien wat de stofzuiger heeft gedaan. Ook kun je hiermee de stofzuiger bv een deels schoonmaken. Ik gebruik dit vooral om alleen even de keuken 's avonds te zuigen. Ook handig dat je meerdere maps kunt opslaan zodat je hem op meerdere plekken kunt gebruiken en inzetten.

Pluspunten

• App
  • Geluid

Minpunten

• Niet altjd alles meenemen

k****************@g******** 03-03-2023

bevalt goed, maar niet in een groot huis

Ik was erg benieuwd naar deze stofzuiger en Dweilen in een. Deze doet het zeker goed, makkelijk in gebruik en doet ook echt zijn werk goed maar toch voor mij helaas een maar...doordat ik in een groot huis woon met vele kleinere kamertjes en blijkbaar net te hoge drempels kan ik deze zuiger niet zelf loslaten in huis en moet ik hem helpen om verder te komen. Erg jammer want het lijkt me fijn dat deze zuiger gewoon z'n werk kan doen als je bijvoorbeeld niet thuis bent. De bediening in de app werkt ook goed. Het is even uitzoeken hoe alles werkt en de no go zones aan te geven maar als je dat eenmaal weet. Prima apparaat. Gelukkig hebben we meubels waar deze onderdoor kan anders ook zeker een nadeel

Pluspunten

• zeer nauwkeurig
  • weinig geluid

Minpunten

• veel voorbereidingen

b******@h********** 02-03-2023

Handig robot

Geweldig apparat .. De robot is super handig. Makkelijk te installeren met of zonder app. Hij gaat overall ; jij moet wel opletten op los kabels . Maar verder alles is netje naar zijn beurt . Ik gebruik hem nu dagelijks!! De dweil functie heb ik nog niet getest . Hij is wel iets lawaaie.

Pluspunten

• makkelijk
  • handig

Minpunten

• lawaaie
  • prijzig

Chris86 02-03-2023

De robot die die je een naam geeft

We hebben de robot twee maanden in gebruik. Het installeren ging voorspoedig en voor je het weet is hij je hele huis aan het opnemen voor de plattegronden. Soms botste hij wel lomp tegen kastjes en stoelen op. We maakte ons wel zorgen of de laser deze stoten aankan, dus we hebben een aantal 'No Go Zone' zelf gemaakt om schade te voorkomen. Het is een leuke gadget waar je veel mee kunt en ook je persoonlijke tintje aan kunt geven. De looks zijn mooi en hij is compact en voelt degelijk aan. Het apparaat doet wat hij moet doen, stofzuigen en eventueel dweilen. We zijn blij met het resultaat en helpt ons enorm om het huis dagelijks schoon te houden. Het is fijn dat hij onder veel meubels door kan o.a. de bank, waar jezelf niet altijd gemakkelijk bij komt. Een minpunt voor ons is wel dat hij in de keuken onder een deel bij de plint niet komt, waar stof etc. juist blijft liggen. Hier moeten we dan een (steel)stofzuiger voor pakken. Wij zijn erg blij met deze Robot, die ons als jong gezin helpt het huis dagelijks schoon te houden. Voor ons is het een aanvulling op de reguliere stofzuiger en de steelstofzuiger. In ons geval hebben we ze alle drie nodig, om voor ons een schoon en leefbaar huis te realiseren.

Pluspunten

• Doet wat hij moet doet
  • In te stellen naar persoonlijke voorkeuren

BCdG 01-03-2023

Zuigt zelfstandig

Nu al even de robot stofzuiger in huis en wat is het fijn dat iedere dag het huis wordt gezogen. Na het openen van het pakket kon de app gedownload worden. De stofzuiger moest eerst het hele huis scannen en daarna hebben we zones ingesteld. Planning ingesteld en nu zuigt hij op ingestelde tijd en dagen de verschillende zones. Hij heeft voldoende batterij om ons huis te zuigen. Zuigt ook gewoon het vloerkleed. De dweilfunctie ook geprobeerd maar dat doe ik liever met een stomer. Het werkt wel maar voor ons niet ideaal, door vloerverwarming is de vloer te droog is niet echt dweilen.

Pluspunten

• Accu
  • Stil

Minpunten

• Dweil niet vochtig genoeg
  • Opvangbak klein

s*********@h********** 28-02-2023

Topding

Ik vind het een erg fijne robotstofzuiger. Hij is gemakkelijk te gebruiken. En ziet er ook heel fijntjes uit. Helaas vond ik dat niet van de handleiding boekjes. Niet handig uitgelegd en niet overzichtelijk. Verder heb ik de dweilfunctie nog niet getest. Mijn dikke vloerkleed doet die wel goed zuigen. Ik ben er erg tevreden over. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Dikke vloerkleed

Minpunten

• Handleiding niet fijn

Kyliz 24-02-2023

Indrukwekkende precisie

De X-Plorer Serie 75 S RR8575 ben ik gaan gebruiken om te ervaren hoe een robot schoonmaakt. Wekelijks stof ik mijn huis en aansluitend gebruikte ik een steelstofzuiger. Dweilen deed ik sporadisch, want teveel gedoe. Nu stof ik het huis en zet ik de robot aan om te stoffen en direct te dweilen. En bij voorkeur terwijl ik van huis ben, zodat ik terug kom in een schoon huis.
Het huis oogt goed gestofzuigd en gedweild. Ik had ter test zelfs wat vlekjes gemaakt en stofjes gelegd, om te controleren of werkelijk gedweild werd en alle hoekjes gezogen worden. Mijn conclusie is dat het apparaat aan de verwachting voldoet. Hij maakt mijn appartement (85m²) met gemak schoon. Voordeel is ook dat hij over drempeltjes en kleedjes heen kan, dus ik kan spullen laten liggen en hij vindt zelf de weg. Ook is een voordeel dat hij de weg om de stoelen heen zelf uitvindt, zeker nadat in de app ik de 'verboden ruimtes' heb aangemerkt. Het enige nadeel wat ik opmerk is dat het apparaat bij het betreden van een ruimte eerst de kaders langsgaat, en dan terug schakelt naar 'normale' zuigkracht en 'droog' dweilen. Dit is jammer, want die randen gaat hij later niet opnieuw over. Ik stel bij voorkeur de zuigkracht op 'max' en de dweilstand op 'hoog'. Verder geen minpunt te bedenken. Ik vind het een indrukwekkend apparaat.

• Goede zuigkracht

Minpunten

• Begint met lage zuigkracht een ruimte te ontdekken

Claudia 24-02-2023

Super robot!

Wat een te gekke robotstofzuiger en dweil in één!! Je kan goed merken dat er veel aandacht in de details is gestoken. De machine zit goed in elkaar. Op de los te halen bakjes (waar het stof en/of water in komt zitten bijv. stickers met tekst en uitleg hoe het werkt, er zit een extra filter boven de reiniginsbak voor fijnstof en je hebt meerdere doeken voor het dweilen. De app is ook fijn, doet wat het moet doen en is o.a. gemakkelijk in te stellen waar de robot niet mag komen. Wat een handige optie is dat. De stofzuiger is erg stil, waardoor wij in de nacht de woonkamer laten doen en elke ochtend in een schone woonkamer binnenkomen. Heerlijk! Naast deze robot heb je geen stofzuiger meer nodig!! Een extra dweil voor hardnekkige vlekken is wel lekker om te hebben, maar voor de lichte vlekken of gebruikssporen is dit perfect. Wat ook erg leuk is, je kan de stofzuiger met Google of Siri aansturen, te gek.

Pluspunten

• Goede zuigkracht, woning echt school
  • Stil qua geluid

Yvonne 24-02-2023

Niet voor iedereen

In theorie zou dit een prima stofzuiger kunnen zijn, maar voor mij en mijn huis is dit toch een no-go. Ik vind hem erg groot en past dan ook niet echt helemaal in mijn huis. Onze woonkamer heeft veel rare hoekjes waardoor hij vooral in het begin heel erg aan het zoeken is waar hij wel en niet kan komen. Daarnaast hebben wij pvc en een (hoogpolig) vloerkleed waar hij opzich makkelijk over heen ging, maar na een paar keer gaf hij aan dat de grondsensor schoon moest worden gemaakt, terwijl deze niet vies was of geblokkeerd werd. In de app kun je wel heel makkelijk zones in- en uitschakelen waardoor hij bijv. niet meer over het vloerkleed heen kan, maar dit betekent dat dat deel van de woonkamer dan ook niet gestofzuigd word. Tevens hebben wij een kat en voor dat je kan beginnen met stofzuigen, moet je er wel aan denken om alle speeltjes en andere dingen die op de grond liggen op te ruimen en aan de kant te zetten om het de robot zo makkelijk mogelijk te maken. Dit zijn in principe toch wel extra taken waardoor je niet het gemak ervaart wat het zou moeten geven. Dat allemaal gezegd hebbende, ik kan me wel voorstellen als je een nieuwbouwwoning hebt met een redelijk recht toe recht aan woonkamer hebt, dit apparaat echt een stuk beter zal werken.

Pluspunten

• Stofzuigt wel goed
  • Heeft een app
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Groot
  • Werkt niet op hoogpolig vloerkleed